Wanneer belt u?
Bel eerst
U heeft goede zorg nodig. Belangrijk is dat u eerst belt voordat u langskomt. Langskomen is niet altijd de beste keuze. Als u het telefoonnummer van de Spoedpost belt, krijgt u een triage assistent van de Huisartsenpost aan de telefoon. Dit is een speciaal opgeleide doktersassistent of verpleegkundige. Zij stelt u gerichte vragen en bepaalt snel en deskundig welke zorg u op dat moment nodig heeft. Dit gaat in overleg met de huisarts die op dat moment werkt op de Huisartsenpost. U krijgt één van onderstaande adviezen:
1 Telefonisch advies
U krijgt telefonisch advies wat u het beste kunt doen.
2 Consult
Er is verder onderzoek of behandeling nodig. Er wordt een afspraak met u gemaakt. Op de afgesproken tijd komt u naar de Huisartsenpost.
3 Visite
U heeft dringend hulp nodig maar u kunt om medische redenen niet langskomen. Dan komt de huisarts naar u toe.
4 Spoedeisende Hulp
U bent ernstig verwond of in levensgevaar? Dan wordt u direct geholpen opde Spoedeisende Hulp van het Flevoziekenhuis.
5 Poli van het Flevoziekenhuis
Bent u al onder behandeling bij een specialist het Flevoziekenhuis? Bel dan rechtstreeks met de poli van het Flevoziekenhuis. Zij kunnen u beter helpen.
6 Ambulance
Is er een levensbedreigende situatie en telt elke minuut? Dan komt de ambulance naar u toe.
Als u belt, houd de volgende gegevens bij de hand:
- uw verzekeringpasje
- uw legitimatie voor uw burgerservicenummer (BSN)
- de naam van uw huisarts
- uw medicijngebruik