Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Laden

Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Wanneer belt u?

Bel eerst

U heeft goede zorg nodig. Belangrijk is dat u eerst belt voordat u langskomt. Langskomen is niet altijd de beste keuze. Als u het telefoonnummer van de Spoedpost belt, krijgt u een triage assistent van de Huisartsenpost aan de telefoon. Dit is een speciaal opgeleide doktersassistent of verpleegkundige. Zij stelt u gerichte vragen en bepaalt snel en deskundig welke zorg u op dat moment nodig heeft. Dit gaat in overleg met de huisarts die op dat moment werkt op de Huisartsenpost. U krijgt één van onderstaande adviezen:

1 Telefonisch advies

U krijgt telefonisch advies wat u het beste kunt doen.

2 Consult

Er is verder onderzoek of behandeling nodig. Er wordt een afspraak met u gemaakt. Op de afgesproken tijd komt u naar de Huisartsenpost.

3 Visite

U heeft dringend hulp nodig maar u kunt om medische redenen niet langskomen. Dan komt de huisarts naar u toe.

4 Spoedeisende Hulp

U bent ernstig verwond of in levensgevaar? Dan wordt u direct geholpen opde Spoedeisende Hulp van het Flevoziekenhuis.

5 Poli van het Flevoziekenhuis

Bent u al onder behandeling bij een specialist het Flevoziekenhuis? Bel dan rechtstreeks met de poli van het Flevoziekenhuis. Zij kunnen u beter helpen.

6 Ambulance

Is er een levensbedreigende situatie en telt elke minuut? Dan komt de ambulance naar u toe.

Als u belt, houd de volgende gegevens bij de hand:

  • uw verzekeringpasje
  • uw legitimatie voor uw burgerservicenummer (BSN)
  • de naam van uw huisarts
  • uw medicijngebruik